Ana içeriğe atla

[FİNAL] FOTOĞRAFÇILIK MATERYALİ




Model Fotoğraflama
Radyo-Televizyon bölümüne ait okul stüdyosunda gerçekleşecek olan etkinlikte öğrenciler amiyane tabiriyle resim(!) çekeceklerdir.
"Resim"den aşina olunan "nesne" ya da "kişi"den oluşan model çiziminden hareketle öğrencilere fotoğrafçılık kapsamında model çekimi yaptırılacaktır.
  • Modelimiz bir bireydir.
  • Tüm sınıf stüdyoya yuvarlak halde yerleştirilir.
  • Modeli bulundukları bölgeden fotoğraflamaları istenir.
  • Bu fotoğraflamalar esnasında; kelvin değerlerinde oynamalar yaparak farklı kelvin değerlerinde nasıl renkler aldıklarının gözlemi sağlanır.
  • Farklı örtücü hızında -yani enstantanede- modeli çekmeleri istenir. Nasıl etki aldıklarının gözlemi sağlanır.
  • Diyafram değerinde de farklı rakamlar kullanarak aynı ışık altında farklı diyafram değerlerinin fotoğraftaki ışığı nasıl etkilediği konusunda fikir sahibi olmaları beklenir.

Akabinde öğrencilerden tüm alanı tek tek ve belirtilen sürede çekimleri tamamlamak kaydıyla kullanmaları istenir. Bu sırada stüdyodaki farklı ışık kaynaklarını kullanmaları serbestliği tanınır.
 
  • Farklı ışık kaynaklarını ve açıları kullanan öğrenci, modele yansıyan ışığın yönünün ve çekim açısının fotoğrafı nasıl etkilediğini birinci elden görmüş olur.

Bu materyal sayesinde öğrencinin diyafram, enstantane, kelvin değerleri ile çekim açısı ve farklı ışık kaynaklarının fotoğrafa etkisini net bir biçimde öğrenmesi hedeflenmektedir.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Temel Ögeleri

T.C. ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI ÜNİTE PLANI SENARYONUN TEMEL ÖGELERİ HAZIRLAYAN ALİ OSMAN ÖZIŞIK DANIŞMAN DOÇ.DR. RASİM BAŞAK BURSA,2018 ÜNİTE PLANI Ünitenin Adı : Senaryonun Temel Ögeleri İçerik : Senaryo yazımı ile ilgili temel bilgiler. Sınıf : 12. Sınıf Süre : 24 ders saati Ön Koşul : Yok. Hedefler : 1- Senaryonun ve senaryo yazarının temel özelliklerini öğrenmek. 2- Senaryonun kavramını, senaryonun evrelerini ve senaryonun bölümlerini analiz etmek. 3- Senaryonun temel ögelerini incelemek. 4- İyi bir senaryo yazarı olabilmenin koşullarını incelemek. 5- Senaryonun kullanım alanları ve farklı türde senaryoların özelliklerini karşılaştırmak. Kazanımlar : 1-Senaryo kavramını, senaryonun evrelerini ve senaryonun bölümlerini analiz eder. 2- İyi bir senaryo yazarı olmanın koşullarını inceler. 3- Senaryonun kullanım alanları ile farklı türde senaryoların özelliklerini karşılaştırabilir. Amaç ve Gerekçe

Türk Sineması

T.C. ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI ÜNİTE PLANI TÜRK SİNEMASI DERS SİNEMA TARİHİ  HAZIRLAYAN ALİ OSMAN ÖZIŞIK DANIŞMAN DOÇ. DR. RASİM BAŞAK Bursa, 2018 ÜNİTE PLANI Ünitenin Adı : Türk Sineması İçerik : Türk sinemasının doğuşu ve gelişimi. Sınıf : 12. Sınıf Süre : 24 ders saati Ön Koşul : Sinemanın doğuşu, Amerikan sineması, Avrupa sineması ve diğer ülke sineması modüllerini almış olmak. Hedefler : 1- Bilişsel açıdan öğrencilerin Türk sinemasının aşamalarını kavraması. 2- Sanat tarihsel açıdan Türk sinemasındaki önemli akımları öğrenmek. 3- Yeşilçam sinemasının temel özelliklerini öğrenmek. 4- Türk sinemasındaki başlıca yönetmenleri öğrenmek. 5- Türk sinemasının önemli oyuncularını öğrenmek. 6- Muhsin Ertuğrul sinemasını öğrenmek. Kazanımlar : 1- Öğrenci Türk sinemasının doğuşu ve tiyatrocular dönemi sinemasının temel özelliklerini analiz eder. 2- Öğrenci 1960'larda ve sonrasında Türk sin

[FİNAL] FOTOĞRAFÇILIK KAVRAM HARİTASI

Büyütmek için fotoğrafın üstüne tıklayın.